Nyheter

Att hänga upp och ner är superenkelt med YogaSwing

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Milla Floryd i en YogaSwing

Idag har jag varit på en yoga workshop i Yoga Swing med fokus på bakåtbörjare. Det var den Göteborgsbaserade yogaläraren och artisten Milla Floryd som höll i klassen. Jag har hört och läst om ”yogagungan” tidigare men har aldrig gjort yogapostioner i luften, hängandes upp- och ner. Måste medge att det var härligt, och vissa positioner var enklare än vad de såg ut att vara, som yogaposen Milla gör på bilden här ovanför, det var favoriten.

Lugn och alert med YogaSwing
Med en yogagunga blir det väldigt lätt att vara kvar längre i en inversion, upp- och nedvänd ställning, som är de positioner som sägs vara de viktigaste i yogan. En sak som är generell för inversioner är att de lugnar samtidigt som de stimulerar och gör en mentalt alert. Dock får man nog bygga upp tiden långsamt, så systemet och kroppen vänjer sig. Men vi kände oss nog alla lite lugnare och positivt påverkade efter yogaklassen.

Kontakta yogaläraren Milla på yogaimpact.info

 

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Det är jag som driver denna bloggen. Yoga har funnits i mitt liv de senaste tio åren och kommer alltid vara en del av mitt liv. Min yogaresa började med en 2-årig lärarutbildning i kundaliniyoga, efter det vinyasa/poweryoga och sedan sivanandas utbildning i Indien, anusarayoga och nu senaste yin yoga. Har du några frågor eller tips maila mig gärna på leia@alltomyoga.se.